User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Matt. 10:16-23

Jumalan Sana

"Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle. Olkaa siis viisaita kuin käärmeet ja viattomia kuin kyyhkyset.

"Pitäkää varanne, sillä ihmiset vievät teidät oikeuden eteen ja ruoskivat teitä synagogissaan. Maaherrojen ja kuninkaidenkin eteen teitä tullaan viemään minun takiani, todistukseksi heille ja kansoille.  Mutta kun teidät luovutetaan viranomaisten käsiin, älkää olko huolissanne siitä, miten tai mitä puhuisitte, sillä teille annetaan tuona hetkenä sanat, jotka teidän tulee puhua. Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki.

"Veli antaa veljensä surmattavaksi, isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiaan vastaan ja tuottavat heille kuoleman. Kaikki tulevat vihaamaan teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu.

 "Kun teitä yhdessä kaupungissa vainotaan, paetkaa toiseen. Totisesti: te ette ehdi käydä kaikissa Israelin kaupungeissa ennen kuin Ihmisen Poika tulee.

Matt. 10:16-23
  • Ajatuksia tämän päivän tekstin äärellä

    Active
    Default
    • Olosuhteet, joissa Jeesus kutsuu meitä viemään Hyvää Sanomaa ja esteet joita kohtaamme tässä tehtävässä ovat hyvin erilaisia nykyään verrattuna Jeesuksen aikaan.
    • Kun rukoilet tämän tekstin äärellä, nimeä joitakin vaikeuksia, jotka estävät sinua olemasta se ihminen, joka voisit olla parhaimmillasi ja puhu Jeesukselle niistä vaikeuksistasi. Huomaa kuinka lempeä, kuinka hyväksyvä ja kiitollinen hän on siitä, että teet parhaasi. Kerro hänelle miltä tuntuu, kun Jeesus on tällainen; todennäköisesti toinen puoli sinusta iloitsee siitä, mutta toinen puoli vastustaa.
  • Ajatuksia tämän päivän tekstin äärellä

    Active
    Default
    • Olosuhteet, joissa Jeesus kutsui seuraajaansa kertomaan evankeliumia omana aikanaan ja ne esteet, joita me evankeliumia nykyajassamme kertoessamme kohtaamme, ovat hyvinkin erilaisia.
    • Kun rukoilet tämän raamatuntekstin äärellä, kerro Jeesukselle joistain niistä vaikeuksista, joita olet kohdannut, kun olet yrittänyt olla paras oma itsesi. Huomaa se, miten lempeästi ja arvostavasti ja kiitollisena Jeesus suhtautuu sinuun ja siihen, kun teet parhaasi. Kerro Jeesukselle se, miltä sinusta tuntuu se, että Hän kohtelee sinua näin; luultavasti osa sinusta iloitsee siitä, toinen osaa taas vastustaa.
  • Ajatuksia tämän päivän tekstin äärellä

    Active
    Default
    • Aina ei ole helppoa elää tässä maailmassa aitona ja tunnustavana kristittynä. Jeesuksen sanat opetuslapsille siitä, että heidät lähetetään lampaina susien keskelle, ovat myös ohjeena meille, tämän päivän kristityille. Meidän tulee osata olla viisaita toimissamme. Jeesus on täysin tietoinen kaikista vaaroista, jotka vaanivat meitä levittäessämme evankeliumia. Siksi hän sanookin: ”Älkää pelätkö!”
    • Me voimme olla pelottomia evankeliumin julistajia ainoastaan silloin, kun me teemme sen hänen vuoksensa ja hänen valtuutuksellaan, hänen jalanjälkiään seuraten. Pyydän voimaa ja rohkeutta itselleni ja kaikille niille, jotka ovat valmiita loppuun asti todistamaan Herrastamme, Jeesuksesta. Tällä hetkellä rukoilen erityisesti Lähi-idän kristittyjen siskojen ja veljien puolesta.

Lisää Pyhästä tilasta

Rukouksen nettisivun ylläpidosta vastaavat irlantilaiset jesuiitat